måndag 30 juni 2008

Sv hundtjänst

japp nu ska jag skriva vad som har hänt mig dom senaste dagarna.

börja med att i torsdag när mamma och pappa kom hem hitta dom en liten huggorm nära kattgården som pappa jagade bort. fick lite skuldkänslor för det är antagligen jag som lockat hit den, o nu tänker ni säker hur jag kunnat locka hit en huggorm. jo jag hade slängt all mat och skräp från festeni en sopsäck och bara lagt den vid våran soptunna utomhus vid huset och sedan glömt bort allting... gammal mat lockar till sig råttor (Misse vart glad i alla fall), råttor lockar tills sig ormar. därav poängen till att jag känner mig skyldig till att en huggorm fanns nära katterna.

sedan på fredagen åkte mamma och knyppla i vadstena och då fick pappa, johnny och jag för hos att åka ner dit och det gjorde vi, pappa och johnny på motorcykeln och jag i min bil. det var ett helvete att åka med en bil vars ruta på förarsidan inte funkar och har åkt ner en bit så man måste höga volymen på sterion till max för att höra någonting alls... men men jag åkte i alla fall ner. vi mötte mamma och jag stannade kvar där medans pappa och johnny åkte vidare till någonstans, jag vart sååå sugen på jordgubbar och var tvungen att köpa en liter:P. SÅÅ jäkla goda jordgubbar så mamma och jag fick order av pappa och köpa med 4liter hem:D marina vart jätte glad!

Lördag: johnny åkte på bågskytte läger men kom hem igen på kvällen. jag pappa och mamma åkte till kumla för det var någon motorcykel tjosan. sedan åkte jag till linde och var med yber sjuka pojkvän och vi titta på film och mös:P. när jag sedan kom hem fick jag reda på att när mamma och pappa kom hem från kumla hade dom hitta en 1meter lång huggorm i KATTGÅRDEN( alla som känner oss vet att katterna går ute hela dagarna på sommaren och detta var inget undantag) huggormen var död så vi antar att våra duktiga jägare hade dödat den och ingen av våra jägare(katterna) vart bitna. Lite mera skuldkännsla tack!

Söndagen: åkte till min pojk och fick veta att han var sämre:(. kom hem på eftermiddagen och åt med familjen och två från kattklubben. Pappa gör världens bästa marinad till grillat men man får inte fråga vad som är i för det vet han inte:P haha

idag då så har jag börjat min praktik för att få min yrkeserfarenhet till att komma in i skara. jag har min praktik på Sv´s hundtjänst, helt otroligt underbar personal som ställer upp och är riktiga proffs. dom har just nu dogwalking som betyder att dom åker ut till personer som dom har avtal med och rastar deras hundar, dom ska också starta upp ett hunddagis i Örebro med lite hundtvättning och kloklippning m.m. jag rekomenderar värkligen om man har hund och av någon anledninge inte kan gå ut med den så här dom här bästa personerna och göra det. så nu ska jag vara där i 5månader och det kommer bli underbart:D. gå in på deras sida och titta

1 kommentar:

Anonym sa...

nu får du ta å uppdatera bloggen gumman! och följamed på krogen på fredag. eller smsa du o sa nej? raderade de som gjorde det haha =P puss alvida